Kontakt

Pimstal

Controlling / księgowość

Pimstal
Czas projektu
miesiące kwiecień – grudzień roku 2013 w spółce PIMSTAL Sp. z o.o. i PIMSTAL EUROSYSTEM Sp. z o.o.
Rola w projekcie
dyrektor finansowy / leader projektu
Sponsor projektu
Prezes Zarządu / Dyrektor Generalny
System do obsługi finansowej
system transakcyjny ERP VENDO
Cel projektu
wypracowanie rachunku zarządczego w celu kontrolowania marż na poszczególnych poziomach, ciągłe prognozowanie cash flow, konsolidacja wyników finansowych dwóch spółek, budżetowanie, kontrola kosztów poszczególnych wydziałów produkcyjnych
Etapy i zadania w realizacji
  • Audyt obecnie użytkowanego systemu finansowego, kompetencji działu finansowego, analiza obecnie użytkowanego systemu transakcyjnego VENDO (gospodarka magazynowa, produkcja, zakupy), analiza specyfiki kontraktów w spółkach i potrzeb osób zarządzających w zakresie informacji koniecznych do podejmowania decyzji
  • Restrukturyzacja działu finansowego, uzgodnienie warunków i zakresu wdrożenia finansów jako kolejnej funkcjonalności w systemie transakcyjnym VENDO
  • Wypracowanie zakresu raportów zarządczych i ich odzwierciedlenie w systemie VENDO (odpowiednie księgowania na wymiarach kosztowo-przychodowych)
  • Wypracowanie pozyskiwania informacji do prognozowania cash flow w czasie rzeczywistym (wdrożenie obiegu elektronicznego dokumentów finansowych) – PATRZ: projekt wdrożenia elektronicznego obiegu dokumentów VENDO CRM
  • Wypracowanie budżetu na kolejne miesiące roku w strukturze zapewniającej informację zarządczą jak i odpowiadającej ewidencji finansowej (wykonanie versus budżet w rozrachunku miesięcznym i narastająco w roku finansowym)
  • Zbudowanie modelu finansowego określającego próg rentowności w wymiarze wynikowym oraz w wymiarze przepływów finansowych na kolejne 3 lata biznesowe
  • Zbudowanie relacji działu finansowego z innymi departamentami w spółce poprzez raportowanie wyników i ciągłą codzienną współpracę
Agnieszka Biała
[contact-form-7 404 "Not Found"]